ADSUBCON : Subcontracting Monitor (GER Lohnbearbeitungsmonitor) Create ourbound Deliveries for Sub-Contracting PO’s
BP : Business Partner (Table BUT000 or BUT051 Contact List) / Select Role Customer –> button Sales and Distribution –> button Sales Area 3083 DGP
BD10: Material Senden z.B. CSV-Datei Dachser DAC13

BD87 : Select Idocs (GER Idocs auswählen/ bearbeiten)
BMBC : Batch Information Cockpit (GER Chargen Rückverfolgung)
C223 : Production Version Mass Processing (GER z.B. Entsperren von Fertigungsversionen)
C203 : Display Master Recipe (GER Anzeige Rezepte)
C223_D : Display Detail Data for Production Version (GER Anzeigen/ Ändern Fertigungsversionen)
CAT2 : PSP/ Project Time Sheet (GER Arbeitszeitblatterfassung PSP/ Projekt)
CA03 : Routing (GER Arbeitsplan)
CA10 : Create / Show Standard Text (GER Anlage/ Ansicht Vorlagenschlüssel) e.g. Standardtest for a certain operation in different languages
CA12 : Change Reference Operation Set; e.g. create rework FAUF
CA60/1 : Change history Routings/ BOP (GER Anzeigesicht Änderungen am Arbeitsplan)
CA70 : Use of PRT/Equipment in Task Lists (GER In welchem Material wird bestimmtes Equipment/ FHM verwendet)
CA80 : Work Center Where-Used (GER Welche Arbeitsplätze sind in welchen Arbeitsplänen gültig –> N)
CA85N : Mass Change Work Center (GER Massenänderung Arbeitsplätze)


CA98 : Deletion of Task Lists without Achieving (GER Löschen von einzelnen Plangruppenzähler im Arbeitsplan)

CC03 : Display Change Master (GER Änderungsstamm anzeigen)
CC04 : Product Structure e.g. FHM usage (GER Produktstruktur z.B. FHM)
CEWB : Master Data Extraction (GER Tool zur Stammdatenauswertung)
CK13N : Material Cost Calculation (GER Materialkalkulation)
CJ13 : Display WBS element (GER Anzeige PSP-Elemente)
CJ20N : Projects (alternative /CPD/PWS_CJ20N)
CL02 : Klasse verwalten z.B. neue Klasse kopieren, um weitere Merkmale zu hinterlegen z.B. LOBM_LIFNR
CL24N : Assign Objects/ Classes
CL30N : Objects in Classes (GER Auswertemaske für Mat. Klassifizierung)
CM01 : Capacity Planning (GER Kapazitätsplanung)
CM07 : Capacity Planning (GER Kapazitätsplanung)
CM25 : Capacity levelling both for discrete as well repetititve manufacturing (GER Kapazitätsabgleich für beide Arten möglich Diskrete sowie Serienfertigung)
CO03 : Production Order (GER Fertigungsauftrag)
CO11N : Time Ticket for Production Orders (GER Rückmeldungen FAUF)
CO13 : Cancel Production order Confirmation (GER Storno Rückmeldungen FAUF)
CO16N : Postprocessing incorrect Confirmations (GER Monitor fehlerhafte BDE Rückmeldungen z.B. ProSes)
CO024 : MissingPartsInfoSyst (GER Fehlteilinfosystem)
CO28 : Order Info System (e.g. FAUF with components (FAUF Auftragsinfosystem z.B. FAUF mit Komponenten)
CO33 : Standard Trigger Point (GER Standardereignispunkte) defines additional funtions if confirmations (GER Rückmeldungen) occur i.e. further release of operations or workflow etc.
CO41 : Collective Conversion PLAUF to FAUF
COGI : Postprocessing of Error Records from Automatic Goods Movements, especially automatic goods consumption (Backflush = GER retrograde Entnahme)
COHV : Mass Processing Production Orders
COIK : Picking List MM-IM (GER Kommissionierliste MM-IM)
COOIS : Production Order Look-Up (GER Fertigungsauftragsinformation)
COOISPI : Process Order Look-Up
COR3 : Display Process Order (GER Anzeige Prozessauftrag)
COR5 : Release several Process Order (GER Freigabe mehrerer Prozessaufträge)
COR6N : Lohn-Rückmeldeschein zum Prozessauftrag erfassen
COR7 : Create Process Order out from PLAUF (GER Prozessauftrag über PLAUF anlegen)
COR8 : Collective Conversion of PLAUF (GER Sammelumsetzung PLAUF)
CR03 : Work Center/ Station (GER Arbeitsplatz)
CR13 : Capacity (GER Kapazität)
CR23 : Work Center Hierarchy
CR05 : Work Center List simplified (GER Arbeitsplatzliste vereinfacht)
CR06 : Work Center with Cost Center (GER Arbeitsplätze zu Kostenstellen)
CR07 : Work Center Capacities(GER Arbeitsplatzkapazitäten)
CR60 : Work Center Info System (GER Übersicht Arbeitsplätze gesamt)
CRC3 : Display PI Recource (GER Anzeige PI Ressource)
CS03 : Bill of Material BoM (GER Stückliste)
CS12 : Explode BoM (GER Stücklistenauflösung)
CS12H : Explode BoM Multilevel
CS13H : Summarized BoM (GER aufsummierte Stückliste) – only Purchased Components
CS14 : Compare of two BOM’s (GER Stücklistenvergleich)
CS15 : Where-used List material (GER Wo wird welches material verwendet). In case of failure (missing Valid-To Date) pls. check following Notes: One-time solution 3156190 and long-term note 3137068.
CS15M : Where-used List material (multi-mat-no.) (GER Wo wird welches material verwendet-Mehrfach-Selektion)
CS70 : On which work station is the equipment used? (only ERP)
CT04 : Merkmal ändern z.B. Bewertung Einwertig oder Mehrwertig Lieferantennr. –> VCH1 Chargensuchstrategie anlegen
CV03N : Display document
FB03 : Display Document (–> Belegliste –> Buchungskreis und Ref.nummer (Rechnungsnummer)
FBL1N : Vendor/ Creditor Line Items (GER Einzelposten Lieferanten/ Kreditoren)
HU02 : Change HU
HUMO : Handling Unit Monitor
ICON : Display of all SAP Symbols and Icons
IE03 : Equipment
IE05 : Equipment Selection
IH01 : Functional Location Structure (GER Tech. Platz Strukturdarstellung)
IH10 : Equipment Selection (GER Equipment anzeigen)
IQ09 : Display Material Serial Number incl. Status (e.g. in production or available) (GER MatSerialNr. Selektion)
KGI2: Actual Overhead Calculation FAUF (GER Ist-Zuschlagsberechnung FAUF)

KKBC_HOE_H: Analyze Summarization: Plan/ Actual Comparison (GER Analysieren Verdichtungsobjekt): Summarized reporting of FAUF costs, e.g. scrap


KKS2: Variance Calculation (GER Abweichungsermittlung)



KL03 : Display Activity Type (GER Anzeige Leistungsklassen)
KO88: Actual Settlement FAUF (GER Ist-Abrechnung FAUF)


KP27: Display Activity Type/ Price Planning (GER Planung Leistungen/ Tarife) e.g. Maschine costs per min MM1000


KS03 : Cost Center
KSB1 : Cost Centers: Actual Line items (GER Kostenstellen Einzelposten Ist)
KSBT : Activity Type Price Report Z001 (GER Tarifbericht Leistungsarten Standardpreis)

KP26/27 : Change/ View Activity Type/ Price Planning (GER Planung Leistungen/ Tarife ändern/ anzeigen z.B. Maschinenkostensatz)
KSBT : Activity Type Price Report (GER Tarifbericht Leistungsarten)
LL01 : Warehouse Activity Monitor (GER Lagerleitstand –> offene TA’s) – not EWM
LPK3 : Control Cycle (WM)
LT12 : Confirm Transfer Orders (GER Quittierung von Transporten) – not EWM
LT24 : Transfer Orders for Material (GER Ansicht offener Transporte) – not EWM
LS25 : Stock per Storage Bin (GER Suche, welches material in welchem Lagerplatz) – not EWM
LSMW : Legacy System Migration Workbench – alternative to MASS
MASS : Mass Maintenance (GER Massendatenpflege)




MB5B : Stock on Posting Date
MB5T: Display Stock in Transit (e.g. X-Dock deliveries to plant)
MB5M : Shelf List (GER Mindesthaltbarkeit Lager)
MB23 : Display Reservation
MB25: Report Reservations
MB51 : Stock Movements (GER Lagerbewegungen)
MB51 movement types : 10# Goods Receipts ; 20# Receipts for Cost Center ; 31# Transfer within plant; 41# Transfer SLoc to SLoc ; 51# Delivery w/o charge ; 60# Goods Deliveries ; 7## Inventory Difference ; 90# Deliveries Consignment (Customizing)
MB52 : Warehouse Stock valued (GER Lager bewertet)
MB56 : Look up production order via delivery number or charge (GER Fertigungsaufträge mittels Lieferung oder Charge finden)
MBLB : Stock at Subcontractor/ External Service Provider (GER Lager beim Lohnbearbeiter)
MC01 : Logistics Information Library (GER LIS)
MC40 : ABC-Analysis
MC46 : Slow-Moving/ Obsolete Stock (GER Lagerhüterliste)
MC48 : Stock Value
MCBZ : Current Requirements/ Stock Selection
MD01N : S/4 Hana MRP Live
MD04 : Stock/ Requirements List (GER Bestands-/ Bedarfsliste)
Add additional buttons on MD04:


MD06 : Daily Stock/ Requirments List Backlog (GER Dispo- bzw. Rückstandsliste)
MD07 : Actual Stock/ Requirements List Backlog (GER Dispo- bzw. Rückstandsliste)
MD13 : Planned Orders (GER Planauftrag PLAUF)
MD15 : Collective Conversion PLAUF to PO
MD21 : Display planning file entries (GER Planungsvormerkungen)
MD27 : Display MRP Planning Calendar (Create MD25/ Change MD26), e.g. Anlieferkalender MM-LP
MD67 : Split independent requirements in other period (e.g. month to day)
MD73 : Display Total Requirements VSF-Dependent Req. (GER Überblick Verrechnungssituation Planprimärbedarfe VSF)
MD74 : Reorganizing VSF
MD79 : VSF Excel Download
MDBT : Schedule MRP batch jobs


MD_MRP_FORCE_CLASSIC : Information and Setting for Materials in MRP on Hana (GER MRP Fehler auf S/4 Hana ansehen)
MDDO : Evaluation Report for Current Range of Coverage (GER Auswertungsreport Aktuelle MD04 Reichweite)
MDSP : Maintain BOM Explosion Numbers (GER Pflege Änderungsindex/ Seriennummer)
ME2L : Purchasing Documents per Supplier
ME2ON : Subcontracting Cockpit (GER Lohnbearbeitungs-Cockpit) Create Outbound Deliveries for Consignment MMSA’s
ME0M : Source List for Material
ME1M : Info Records per Material
ME2L : Purchasing Documents per Supplier (GER Einkaufsdokumente pro Lieferant)
ME03 : Source List/ Order Book (GER Orderbuch)
ME5A: Display of „open“ Purchase Requisitions (GER Anzeige „offene“ BANF)
ME11 : Info Record incl. conditions (GER Infosatz mit Konditionssätze anlegen)
ME1M : Purchase Info per material (GER Einkaufsinfo zum Material)
ME3M : Purchase Documents for Material (GER Einkaufsbelege zum Material)
ME2ON : Subcontracting Cockpit
ME5F : Release Approval Purchase Requisition (GER BANF zu Freigabe finden/ freigeben)
ME23N : Purchase Requisition / Purchase Order (GER BANF/ Bestellung)
ME31K : Display Purchasing Contrakt (GER Anzeige Einkaufskontrakt)
Error Message Incoterm-Ort 1:

Error Message: Missing entry in field responsibility (GER Fehlende Eintrag im Feld Zuständigkeit)
Go to Change Price Condition (ZPB1) and then icon „Head“:

ME33L : MM-Scheduling Line (GER MM-Lieferplan)
Maintain „Confirmation Control“ (GER Bestätigungsschlüssel) to create ASN (GER LA):



Note: Correct Setting of X-Dock deliveries 1138 to 1178 (path Item –> More functions –> Shipping Data

ME38 : Maintain Sch.Agmt. Schedule and create LA (ASN) (GER Pflege MM-Lieferplan ggf. LA Lieferavis erstellen)
ME51N : Create Purchase Requisition (GER BANF Erstellen)
MF50 : Planning Table Initial Screen for repetitive manufacturing (GER Plantafel für Serienfertigung) vs. CM25 Capacity Leveling
ME38 : Create Shipping Notification (ASN) in MM-Scheduling Line

ME51N : Create Purchase Requisition (GER BANF-Erstellen)
ME54N : Release Purchase Requisition (GER BANF Freigabe)
ME55 : Release Purchase Requisition (GER BANF Freigabe)
ME57 : Assign and Process Purchase Requisitions (GER Bestellanforderungen zuordnen und bearbeiten)
ME59N : (GER Automatische Bestellerzeugung aus BANF)
ME80RN / ME80FN : General Evaluation Purchasing Documents (GER Allgemeine Auswertungen MM-Einkaufsbelege)
ME84 : Create Scheduling Releases (GER LAB Versand)
ME91 : Purchasing Documents Reminders
ME2J : Purchase Order to Project (GER Bestellungen zum Projekt)
MEQ1 : Look up Quota in routing (GER Quotierungen in Arbeitsplan finden)
MEQ7 : Delete Quotes (GER Lösche Quotierungen)
MF50: Planning Table Initial Screen

MIGO : Transfer Posting ERP (GER Warenbewegung ERP)
MIRO : Eingangsrechnung erfassen. Bei FIORI App folgende Erfassung (Lieferantenrechnung)


MK02 : Vendor/ Supplier/ Creditor (GER Kreditor)
MKVZ : List of Suppliers: Purchasing/ Creditor (GER Lieferantenverzeichnis: Einkauf/ Kreditor)
MMAM : Change Material Type (GER Materialart ändern)
MMBE : Stock Overview (GER Lagerbestandsüberlick)
MMPV: Periodenverschieber Materialstamm

MM03 : Master Data (GER Stammdaten)
MM06 : Set Deletion on Material No. (Löschkennzeichen für Materialnr. setzen)
MM17 : Mass Maintenance (GER Massenpflege Stammdaten z.B. Dispo)
MM60 : Material List (GER Materialverzeichnis) Selection of Material Master Data
MMCC: Mass Creation Copy Material (GER Massentransaktion Kopieren von vielen Materialien)
MMSC : Storage Locations Collectively (GER Lagerorte zum Material erweitern)
Mobisys/msb_Admin : Mobisys MSB Administration
MR21 : Price Change for MM03-Accounting 1 View for S (Standard price) or V (moving average price), e.g. Stock for V available but no price creation which led to price error (Preisänderung Buchaltung 1)
MSC1N : Create Batch (GER Charge im ERP anlegen –> dann MIGO Umbuchung)
MSC5N : Mass Processing Batch (GER Massenänderung Charge)
NWBC : Start MDG-Workflow
QA32 : Inspection Lot Selection (Daten zum Prüflos ändern): For example to assign Inspection Plan a certain Inspection Lot

Then Assign Inspection Spec and Create Sample:


QE51N : Result Recording Worklist (GER Arbeitsvorrat Ergebniserfassung): First enter material and plant:

Then the Sample / Probe being opened and data can be entered:

After saving, double-click Inspection Lot / Prüflos and enter the decision „UD Code“:


After saving the batch being moved from restricted to unrestricted:

QP02 : Change Inspection Plan (GER Prüfplan ändern): For example to assign certain materials go to header –> Material Assignment and add data

OMD5 : Customizing SAP Dispoelements / Bedarfsarten (BDART e.g. RESB)
OOUS : User Maintenance (GER Nachsehen SAP User nach Namen)
OOPQ : Customizing Maintain Plant Parameters (GER Customizing z.B. max. Anzahl PLAUF pro AT)
PFCG : Role maintenance (GER Benutzerrollen pflegen)
PK05 : Maintain „Production Supply Area (PSA)“ (GER Pflege „Produktionsversorgungsbereich (PVB)“
POP3 : Packing/ Racks Instruction (GER (Ausgangs-)Ladungsträger)
POPC : Look-up validity of packing instructions/ racks (GER Verpackungs (VP)-Material suchen, in welchen Packvorschriften gültig)
PPH_MDAB : Set up planning file entries (Note 2268088): In standard (without Retail) the current logic is as follows:
Overall MRP (MD01 for all materials) selects for first the planning file entries (MD21). An existing planning file entry (check for each material) is prerequisite for MD01 to continue with the MRP for a material. If there is no sufficient planning file entry, MRP will skip the material. This is the place where a Retail functionality for listing check has been implemented and so before planning a listing check is done. If article is not listed in the site, the planning is aborted. In MD02/MD03 (single material planning) it’s not required to have a planning file entry for the material.
A material can be planned in standard in MD02/MD03 even without a planning file entry (MD01 will skip this material). Reason: MD03 is a kind of manual decision from the planner to run MRP for a specific material. System should not stop the planning in this case, hence the Planner forces the program to plan a material.
Reasons why no planning file entry being created:
Another reason is that Materials created by certain batch SAP programs do not trigger the creation of a planning file entry automatically, the way a MM01 normally does when you create a material interactively.
Regardless of the cause, SAP supplies a transaction that will automatically create all required planning file entries. Transaction is PPH_MDAB. This will create rows in the planning file, where none existed previously. PPH_MDAB searches for Materials that are MRP relevant (all MRP configuration settings are in place, and the material has an MRP type that indicates that MRP is to be utilized, e.g. P1/ PD). If it finds such a material, and the planning file entry does not already exist, it will create an entry. In many companies, this transaction is run regularly, in batch.


MD20 : For single selection MD20 will create entries as well.
QA03 : Display Inspection Lot (GER Anzeigen Prüflos)
QA11 : Record Usage Decision (GER QM Losprüfung/-freigabe)
QA33 : Inspection lot selection (GER Prüflosselektion)
QE51N : Results Recording Worklist (GER Arbeitsvorrat Ergebniserfassung)
QM03 : Display Fault Notification (GER Detail Q-Meldungen / Änderungsbegehren/ -vorhaben)
QM10 : Change List Quality Notification (GER Selektion Q-Meldungen / Änderungsbegehren/ -vorhaben)
QPCP : Display Control Plan (GER Anzeige Produktionslenkungsplan)
RSSCD100 : Display Change Documents (GER Änderungsbelege anzeigen) e.g. MATERIAL/ MRP_AREA/ EINKBELEG/ BANF/ LIEFERUNG
S000 : SAP System Menu
SEARCH_SAP_MENU : Search for SAP transaction (table TSTCT)
SBWP : Business Workplace (i.e. Workflow, stored files)
S_ALR_87000716 : Correct naming of MRP key for MMSA print-out MRP controller

S_ALR_87012284 : Financial Statements (GER Bilanz/GUV)

S_p99_41000062 : Report Material List: Prices and Inventory List


SCAL : Plant Calendar (GER Werkskalender)
SCWM/ADPROD : Create Warehouse Task (GER EWM Lageraufgabe/-bewegung)
SCWM/ADGI (only embedded EWM) : Unplanned Goods Issue (GER EWM Ungeplanten Warenausgang buchen) Enhanced ’Unplanned goods issue’ functionality in Extended warehouse management(EWM) in S/4HANA 2020 Release | SAP Blogs Specific cost center or project / WBS element like DE.000.01-000111 can be chosen for cost carrier.
SCWM/DIFF_ANALYZER : EWM-ERP Difference Analyzer (GER Bestandsabgleich EWM mit ERP)
SCWM/ERP_STOCKCHECK : Stock Comparison with ERP-System (GER Bestandsabgleich EWM mit ERP)
SCWM/MAT1 : Display/ Change/ Create Warehouse Product (GER Lagerprodukt anzeigen/ ändern/ anlegen) especially batch / Charge, Control Indicator for Process Type Determination (PTDETIND) and Putaway Control Indicator PACI (PUT_STRA)

SCWM/MON : EWM Stock Monitor
SCWM/POST : Posting Change for warehouse (GER z.B. EWM Bestand aus Gesperrt in Frei)
SCWM/PRDI : EWM transaction to proceed Delivery Notes from ERP
SCWM/PSA_REPLICATE : Replicate Production Supply Area (PSA)
SCWM/PSASTAGE : PSA Assignment to BIN-Strategy (PVB-Zuordnung zu Lagerplatz-Strategie) – STSO = Cross/ Single Order Staging via Lageraufgabe & STPR = Crate Part Replinshment (Kanban)

/SCWM/SGI : DRX Consumption on WBS (GER Verbrauchsbuchung gegen PSP-Element)
SA38 : ABAP Program Execution (i.e. RM06C020 Check mistaken Reservations from PO’s and in case delete)
SE09 : Transport Organizer –> coordinates ABAP programming and assigns tasks to team members / developers
SE10 : Transport Organizer
SAP TransporteSE16N : General Table Display (GER Einstieg SAP Tabellen)
SE10 : Transport Organizer
SE11 : ABAP Dictionary: Initial Screen (GER ABAP Dictionary: Einstieg) – Create Zfields/ Ztables
SE36 : Access Logical Database Builder
SE37 : Function Builder (GER Funktionsbausteine), e.g. execute Popup message to certain user:


SE38 : ABAP Editor (i.e. RM06C020 Check mistaken Reservations from PO’s and in case delete), e.g. prints / Etiketten Report: RSNAST0D

Ausdruck auf ZEBRA Drucker:



Dann markieren und mit Button „Verarbeiten“ erneut Spool anstoßen: der neue A6 QK-Label ZT111 Drucker demuc12p208

IDOC zu XML: Program ZIB_IDOC_DOWNLOAD_AS_XML

Anschließend Nachbearbeitung über Software Notepad++: Pfad –> Plugins –> XML Tools –> Pretty print

SE43 : Look up existing SAP transactions
SE80 : ABAP Workbench – Object Navigator
SE84 : ABAP Workbench (GER z.B. Tabellenfelder)
SE93 : Maintain Transaction (GER Transaktionspflege)

SHD0: Transaction and Screen Variants (GER Transaktions- und Screenvarianten) Set certain parameters e.g. transaction screens (e.g. Tick fields, must field)
SLG1 : Analyze Application LOG Dumps (GER Anwendungslog auswerten – Fehler)
SMICM: ICM Monitor SAP Server / IP-Adresse z.B. Einstellung Planungs-Frontend Excel über Springen –> Services

SNOTE : Get SNOTE into System (GER Einspielen von SAP-Hinweisnummern)
SAP TransporteSO00 : Create Instant Message (GER Erstelle Expressdocument / message)

SOST : Print/ Email Jobs (GER Anzeige Druckaufträge / Emailversand)
SPRO : View Customizing
SM04 : Log-off User from Transaction & Who is Logged In (GER Benutzer von Transaktion ausloggen bzw. wer is online)
SM21 : Display system log / dumps (GER Systemprotokolle ansehen – Fehler – Abbrüche)
SM30 : Maintain Data in Tables (GER Tabellensicht-Pflege)
SM31 : Edit Table Views (GER z.B. Pflege Workflows wie Email Versand bei bestimmtem Ereignis z.B. Liefersperre
SM36 : Define Background Job

SM37 : Simple Job Selection
SMEN : SAP ECC Menu
SMQ1 : qRFC Monitor (Outbound Queue)
SMQ2 : qRFC Monitor (Inbound Queue)
ST22 : ABAP Runtime Erros (GER ABAP Laufzeitfehler – Fehler)
SQ00 : Access Queries normal user
SQ01 : Access Queries development user
SQ02 : Access InfoSet Area for Queries
SQVI : Access QuickViewer Area (individual query area)
ST05 : SAP Table Trace only for Experts
SQ03 : Access User Group Area for Queries
ST22 : ABAP Runtime Errors
STMS : SAP Transport Management System
SAP TransporteSU01D : User (e.g. Roles)
SU21 : Authorization Object Maintenance(GER Pflege Berechtigungskonzepte), especially S_TCODE
SU53 : Display Authorization Data referring last used transaction (GER Berechtigungsdaten bezogen auf letzte verwendete Transaktion)
SUIM : User information System (e.g. Transaction to Roles)

Display Transactions per Role –> SE16N –> Table AGR_1251 –> Object S_TCODE

Retrieve excecutable SAP-transaction per Role:



WE02 : IDoc List (GER IDoc-Liste) Idocs bearbeiten

WE09 : Search Idocs (GER Idoc-Suche)
VA03 : SD-Customer Order (GER SD-Kundenauftrag)
VA33 : SD-Scheduling Agreement (GER SD-Lieferplan) –> in case of price error excecute Conditions Update:

VCH1 : Chargensuchstrategie anlegen bzw. Chargenfindung im SD Kundenauftrag z.B. Kunde

VD03 : Customer Display
VD54/9 : Customer-Material-Number-Info (GER Material-Kundenmaterial)
VF03 : Billing Document (GER Anzeige Rechnungen)
VK13 : Price/ Conditions (GER Preis/ Konditionssatz)
VL01NO : Create Outbound Delivery Without Order Reference
VL03N : Deliveries (GER Auslieferungen)
VL06G : Outbound Deliveries for Goods Issue (GER z.B. Konsibuchungen durchführen)
VL06I : Inbound Delivery Monitor (GER Anlieferungsmonitor)



VL06O : Outbound Delivery Monitor (GER Auslieferungen zum Warenausgang) – Delivery No./ Lieferungen already created
VL09 : WE bei Anlieferung stornieren
VL10B : Purchase Orders Fast Display (PO’s)
VL10E : Sales Order Scheduling Lines – Backlog/ Open customer demand for despatch
VL10F : MM Scheduling Lines – Backlog/ Open demand for despatch (X-Dock)
VL10I : SD Scheduling Lines – Backlog/ Open demand for despatch
VL33N : Display Inbound Delivery (GER Anlieferung)
VL71 : Output from Deliveries (GER Nachdruck Auslieferungen)
VL74 : Output from handling Units (GER Nachdruck HU Label)
VLMOVE : Goods Movements for HU’s (GER Warenbewegungen zu Handlings Units und Materialien)
VT03N : Display Shipments (GER Transporte)
WE02 : IDoc List (GER Idocs)
WE09 : Idoc Search (GER IDocs Suche z.B. ASN)

/WSWN/SPEEDI_T039 : MM Call-off comparison (GER: MM-Lieferabrufanalayse)
WPDTC : Planned Delivery Time Calculation (GER Berechnung der Planlieferzeiten):

XD03 : Customer Display (GER Debitor Display): e.g. retrieve Business Partner via VAT

XK03: Supplier Display (GER Lieferant / Kreditor anzeigen)
ZAAMON : Run-Out Monitor (GER Monitor An-/ Auslaufsteuerung): VA33 Customer Mat.no. = # –> Part should run-out
Customer Mat.no. = $ –> Mat.no. ran-out and then should be „Rejected“ (GER „abgesagt“) in the relevant Pos. example 600017095
ZSAOV : Add-On ACS Selection Cockpit SD’s
ZACSRCMON : Delivery Schedule Analysis (GER SD-Lieferabrufanalyse) ACR Add-On

ZMM_246n_monitor : MM Monitor DRX (GAP 246)
ZMDG_MM_CR_REPORT : Query to retrieve status on MDG workflows:

ZQ_WRH01_001 : Query to determine necessary package material for lineside supply
ZPP_LBD_Mon : Special Master Data View (MM03 / CS03 / CA03)
ZPP_VSFupload : VSF Excel Upload


ZPMDCOCKPIT : ACS Add-In for alternative Packaging Demand (MRP Type „ND“)
ZPP_STOCK_SUPPLIER : Report of Stock e.g. based on MRP controller or supplier or plant
ZPP_stock_packaging : Stock Report / MD04 for Materials/ Packaging variants (GER Bestandsauswertung/ Dispoliste für Materialien/ Verpackungsvarianten)

ZPP_Work_Center : Special DRX transaction for Workcenter master data maintenance
ZSCM_days_of_supply : Special transaction DRX

ZSCM_BOM_EVAL : Bill of Material Look-Up (several materials)

ZSD_PLAN_TRANSPORT : Report for Transport Planning Data (GER Bericht für Transportplandaten)

ZSAOV : SD-Scheduling Lines Overview
